Room Service, Airport Izakaya en Azië ontdekken - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ivar Job - WaarBenJij.nu Room Service, Airport Izakaya en Azië ontdekken - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ivar Job - WaarBenJij.nu

Room Service, Airport Izakaya en Azië ontdekken

Blijf op de hoogte en volg Ivar

03 Juli 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Het is al weer een tijdje geleden, maar we hebben weer iets noemenswaardig beleefd en wij willen dit jullie niet laten ontschieten.

Tijdens het schrijven van het vorige reisverslag zaten we allebei in ´the office´, dit is inmiddels van vervlogen tijden. Ivar werkt inmiddels bij het oude vertrouwde Japanse restaurant Airport Izakaya, en ik mag mijn uren maken in Room Service. Beiden zijn we ´relatief gezien tevreden´ met onze werkplek.

Zoals eigenlijk al de gehele stageperiode, ongeacht welke afdeling, is het wederom niet heel erg druk in de restaurants en sta je dus lange tijd voor je uit te kijken en je tijd uit te zitten dan wel staan. Dit valt de laatste tijd wat zwaarder dan een paar maanden geleden. Maar we slaan ons er wel door heen, en het is allemaal voor het ultieme goede doel: Reizen door Azië.

Afgelopen week hebben we onze eerste horde genomen, Singapore. Gebruikmakend van onze annual leave en normale 'days off' hebben we uiteindelijk vijf dagen kunnen genieten van de stad van Marina Bay Sands.

Hoewel Singapore zelf misschien ietwat tegen viel, misschien door te hoge verwachtingen, misschien zijn we te verwend met ons leven in HK, maar één ding is wel duidelijk: Marina Bay Sands komt in de buurt van de hemel. Mocht u niet weten wat 'MBS' is, google het en u snapt meteen waarom.

Zoals al eerder vermeld, Singapore is pas het begin van onze Azië reis. We werken nog iets meer dan drie weken en dan gaat het gebeuren, daar waar we al sinds het begin het meest zin in hebben: Mainland China + Japan.

Wij starten onze reis in (relatief) onbekend Guilin/Yangshuo, mocht het niet kennen (wij kenden het eerder ook niet) google het en ook hier snapt u waarom wij hier heen gaan. Vanuit Guilin trekken we verder naar Xi'an, een niet zo heel erg bijzondere stad, maar fietsen op de stadsmuur word aangeraden, bovendien kan dit op een tandem, wie wil dat nou niet? Daarnaast is Xi'an de stad die het dichtste bij het Terracotta leger ligt.

Na onze toeristische plichten te hebben gedaan in Xi'an trekken we verder via trein naar het paradijs genaamd Beijing. Deze stad behoeft geen verdere uitleg. Chinese muur, verboden stad, temple of heaven, tiananmen plein, you name it, wij gaan het zien.

Na een kleine week in het eerste paradijs te hebben geleefd trekken we verder naar een misschien nog wel mooier, gekker, lijper, vreemder paradijs: Tokyo. Eén van 's werelds grootste steden, zonder échte toeristisch wereldberoemde attracties. Maar een biertje in het katten dan wel uilencafé, een uitstapje naar een voor mij persoonlijke droomplek, Mount Fuji, daar hebben wij wel #zinan.

Vanuit Tokyo vertrekken wij naar het toeristisch hoger aangeschreven Osaka/Kyoto. Tempels in overvloed, natuurlijke fotomomentjes waar geen instagramfilter tegen opgewassen is en dat gelegen in Japan, mogen mij eerder op reis.

Wij zijn beiden geen fan facebook vol spammen met onze dagelijkse bezigheden, maar in de periode tussen 1 en 22 augustus kunt u beter facebook even boycotten als u snel jaloers bent of niet tegen foto's uit het paradijs op aarde kunt, want wij zullen u voorzien van een hele rits aan foto's.

Dit is misschien wel het laatste reisverslag vanuit Hong Kong, ooit, dus voor de mensen die zich door al onze verhalen heen hebben geworsteld: petje af.