Rijstverslag - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ivar Job - WaarBenJij.nu Rijstverslag - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ivar Job - WaarBenJij.nu

Rijstverslag

Blijf op de hoogte en volg Ivar

15 Februari 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Na dagen van vermeende stilte, is het dan eindelijk tijd voor het avontuur in Hong Kong pt. 2 (gevalletje stilte voor de storm).

Na wat dagen sightseeing, mensen kijken, cultuur proeven en jetlag overkomen, was het dan uiteindelijk toch tijd voor serieuzere zaken: 'werk'. Waarom dat woord tussen haakjes staat, wordt zo duidelijk.

Het is maandagochtend 9 uur en twee Hollandse jongens staan klaar voor hun eerste formele activiteit in Hong Kong. Urenlang papieren invullen en luisteren naar wat onze begeleiders te zeggen hadden, naar het vliegveld om een telefoonabonnement af te sluiten, een octopuskaart aan te vragen om vervolgens weer terug te komen in het hotel om weer te luisteren naar allerlei zaken die gingen plaatsvinden en dit alles met enkele uren slaap door de bijna chronische jetlag.

Het is dinsdagmorgen en voor Job is het tijd om zijn eerste minuten in een restaurant in Hong Kong te maken en wel in Café Aficionado. Dit restaurant, één van de zes restaurants die het hotel rijk is, is vooral geliefd om het ontbijt en de lunch. Door gebrek aan werk op dat moment, was er slechts mogelijkheid voor een rondleiding door de restaurants van het hotel, het verwelkomen van gasten bij Aficionado en meekijken op de mail van een ander. Na deze drukke ochtend was het tijd om naar Hong Kong-eiland te gaan voor het aanvragen van een ID-kaart, dit alles natuurlijk onder werktijd. Daarna was het tijd voor wederom een 'informatie-overload' van onze begeleiders. Interessant, maar moeilijk te volgen door onze aanhoudende vermoeidheid. Als kers op de taart was het voor Ivar tijd om zijn eerste minuten te werken in China Coast Bar

Ivar

Reisverslagen van Ivar en Job. Wij zijn voor onze opleiding Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs (HTRO) op stage in Hong Kong bij het Regal Airport Hotel op het eiland Chek Lap Kok (vandaar onze naam).

Actief sinds 08 Feb. 2015