Gezelligheid kent geen tijd - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ivar Job - WaarBenJij.nu Gezelligheid kent geen tijd - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ivar Job - WaarBenJij.nu

Gezelligheid kent geen tijd

Blijf op de hoogte en volg Ivar

09 Maart 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Het is al weer even geleden dat er een nieuw reisverslag is gepubliceerd, maar we leven nog, sterker nog, wat hebben wij het naar onze zin!

De eerste twee weken als personeel van Regal Airport Hotel werkten wij als 'Hotel Ambassador'. Een titel die toch leuk klinkt, maar het werk daarentegen... Het bestond uit goedemorgen/middagavond zeggen tegen mensen en ze verwijzen naar de incheck dan wel uitcheck-balie, terwijl je er al praktisch naast stond. En dit voor 10u en 40 minuten lang, maar we hebben het, zoals eerder vermeld, overleefd.

Na deze eerste 'ambassador-weken' mochten wij eindelijk naar F&B, het voelde als een godsgeschenk. Doen waarvoor wij solliciteerden, en waar we ook voor zijn aangenomen.

Het hotel bestaat uit 6 restaurants, met ieder zijn eigen stijl (bijv. Japans/Chinees/Kantonees etc.). Ivar mocht beginnen bij China Coast Bar & Grill, en zoals de naam al doet vermoeden, het is een Westers Restaurant, met louter westerse gerechten. Ik mocht mijn eerste stappen in de F&B wereld zetten in 'Café Aficionado' een westers/thais buffetrestaurant. Twee totaal verschillende restaurants, wat ook verschillende takenpakketten met zich meebrengt. Zo heeft Ivar twee weken gerechten geserveerd en biertjes getapt, en ik heb twee weken mensen begroet en naar hun tafel begeleid, that's it. Tevens zijn de werktijden totaal verschillend, cafe 'Afi' verzorgd het ontbijt dus moest ik vroeg uit bed en was vroeg klaar en Ivar moest rond het middaguur beginnen en was rond de klok van 11u 'thuis'. Maar er is hoop, vanaf morgen beginnen wij ieder bij een ander restaurant. Dus weer nieuwe ervaringen en hopelijk nieuwe leuke werkzaamheden.

Maar het werk is niet waarvoor we hier zijn gekomen, het gaat natuurlijk om het schoolwerk dat we hier moeten doen. En ohja, vrije dagen. Eerste weekenden hebben wij rondgelopen op Kowloon dan wel Hong Kong Island, maar afgelopen twee weken zijn wij met een doel 'downtown' gegaan.

Twee weken geleden was het dan eindelijk tijd om een bezoek te brengen aan Ngong Ping a.k.a. Tian Tan a.k.a Big Buddha. Helaas heb ik, Ivar, dit alleen gedaan, omdat wij die week verschillende roosters hadden. Echter mocht dit de pret niet drukken en ben ik met veel plezier gegaan. Ngong Ping is te bereiken met een busje en met de kabelbaan, Ngong Ping 360° wat veruit de meest bekende manier is en het bergdorpje bestaat uit een winkelstraatje, een tempel en natuurlijk de befaamde Big Buddha, één van de 6 grote buddhabeelden die China rijk is.

Ik heb er die dag voor gekozen om met de bus naar het dorp toe te gaan, om geld te besparen, maar vooral zodat ik de mooie tocht over de bergen nog tegoed had net als Job. De busreis leek mij verder niet de moeite waard, maar niets was minder waar. Na een busrit van 50 minuten, over bergweggetjes, haarspeldbochten en prachtige stranden, kwam ik aan in het dorp. Na een kort bezoekje aan de modern ogende winkelstraat was de tempel de volgende episode van de dagtrip. De geur van wierook en biddende mensen voerden de boventoon in de Boeddhistische tempel.

Vervolgens beklom ik de talloze treden naar het grote bronzen beeld. Naar dit deel van het bergdorp had ik het meeste uitgekeken, maar dit viel uiteindelijk enigszins tegen. Naast de mooie uitzichten die je bij het beeld hebt, is er eigenlijk niet veel te zien, omdat het beeld te groot is om van dichtbij goed te zien. Na een korte wandeling door 'the tea-scented path' kwam ik uit bij 'wisdom path' vanaf waar het leukste deel van de dagtrip eigenlijk begon. Blind allerlei paden inlopend, kwam ik uit bij een berg die ik deels heb beklommen. Achteraf bleek dit Lantau Peak te zijn: de hoogste berg van Hong Kong. In de verte het boeddhabeeld nog te zien, tot ik hoger op de berg kwam en het zicht volledig vervaagde. Een geweldige ervaring die ik in Nederland nooit zou kunnen meemaken.

Maar het unanieme hoogtepunt tot nu toe is het '10.00 Buddha Monastery, zie link: https://www.youtube.com/watch?v=QXUNDV35GcA. Met dank aan Wie is de Mol kennen wij deze schitterende locatie, en wat is het prachtig. Wij beiden hebben niet iets speciaals met het Boeddhisme of geloof in het algemeen, maar deze locatie doet iets met je. Ja, zo mooi is het echt.

Hopelijk heeft u net zo genoten als wij. Wij zien u terug bij de volgende aflevering van onze belevenissen in 'Asia's World City'.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivar

Reisverslagen van Ivar en Job. Wij zijn voor onze opleiding Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs (HTRO) op stage in Hong Kong bij het Regal Airport Hotel op het eiland Chek Lap Kok (vandaar onze naam).

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 4883

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 24 Augustus 2015

Ivar en Job op Chek Lap Kok

Landen bezocht: